Van Knekel tot Klepel

VAN KNEKEL TOT KLEPEL

Van Knekel tot Klepel.
Een ontdekkingsreis door de geschiedenis van de Martinikerk.

Stap in de rijke geschiedenis van de Martinikerk tijdens ‘Van Knekel tot Klepel’, een buitengewone ontdekkingsreis die je meeneemt door de verborgen verhalen en intrigerende gebeurtenissen van deze historische plek. Laat je inspireren door de boeiende lezingen van historici zoals Paul le Blanc en Frans Westra en musicus Frans Haagen, die je een dieper inzicht zullen geven in de geschiedenis van de kerk. Het evenement begint om 14.00 uur, maar voel je vrij om al vanaf 13.30 uur de sfeer te proeven in de kerk.
Tijdens je bezoek krijg je ook de kans om gratis Zilvermuseum Doesburg te verkennen, een ware schatkamer van ambacht en kunst. En natuurlijk, wat is een ontdekkingsreis zonder een moment van ontspanning? Geniet van een heerlijk kopje koffie of thee naar keuze terwijl je je onderdompelt in de prachtige omgeving. Vergeet niet te luisteren naar de betoverende klanken van het orgel met een speciale bijdrage van Wilbert Berendsen. Dit is een unieke kans om de Martinikerk op een heel nieuwe manier te ervaren. Reserveer nu je plek voor dit onvergetelijke evenement en laat je verrassen!

Van Knekel tot Klepel.
Een ontdekkingsreis door de geschiedenis van de Martinikerk.

Met lezingen van:
Paul le Blanc
Frans Westra
Frans Haagen

1 juni 2024
Aanvang 14.00 uur, kerk open vanaf 13.30 uur.
*Inclusief bezoek aan Zilvermuseum Doesburg en koffie of thee naar keuze.

Met medewerking van Wilbert Berendsen, orgel.