Martinikerk doesburg

PROGRAMMA LUNCHCONCERTOP ZATERDAG 4 NOVEMBER 2023IN DE MARTINIKERK TE DOESBURG

aanvang: 12.30 uur

VALERIA BOERMISTROVA, geboren in Moskou, studeerde koordirectie (Moskou) en zang bij Richard Levitt (Schola Cantorum te Bazel). Als soliste heeft ze een brede soloconcertpraktijk en treedt ze op met koren en ensembles (o.a. Cantores Martini van de Dom in Utrecht en Studium Chorale in Maastricht). Haar repertoire omvat werken vanaf de Middeleeuwen tot en met hedendaagse muziek. Naast haar concertpraktijk werkt Valeria als (interim)dirigente en als  zangcoach. Sinds 1995 vormt zij een vast duo met Henk linker (orgel). Onze laatste CD ‘Ich sehe dich in tausend Bildern, Maria’ werd met een 10 gewaardeerd in het toonaangevende klassieke muziektijdschrift Luister!

Bezoek onze befaamde ‘Muziek en Sfeer’ in de prachtige St. Georgiusbasiliek in Almelo. Kijk ook op: www.orgel-mezzo.nl

HENK LINKER studeerde Orgel (Bachelor en Master) en Kerkmuziek (kerkelijk orgelspel) aan het conservatorium te Enschede bij Gijs van Schoonhoven.

Zijn muziekpraktijk is zeer omvangrijk: hij is organist/dirigent van de St. Georgiusbasiliek te Almelo, organist van de Grote Kerk te Vriezenveen en dirigent van verschillende koren, geeft privéles orgel, heeft een grote concertpraktijk als solist en als begeleider van solisten en koren. In de eerste drie maanden van 2012 werkte hij als organist/choirmaster in de Episcopale (Anglicaanse) kerk te Lexington, KY, Verenigde Staten. Met diverse soloprogramma’s concerteerde hij behalve in Nederland ook in Bulgarije, Duitsland, Zwitserland, Rusland en de Verenigde Staten.

Mezzosopraan: Valeria Boermistrova

Organist:           Henk Linker

Walcker-orgel:

Felix Mendelssohn-Bartholdy   ‘Lasst uns singen von der Gnade des Herrn’

(1809-1847)                                uit Oratorium ‘Paulus’

Felix Mendelssohn-Bartholdy    Praeludium in G, Opus 37,2

Samuel de Lange jr.                   ‘Hoe lieflijk zijn Uw woningen, o Heer’

(1840-1911)                                uit Oratorium ‘Mozes’

Felix Mendelssohn-Bartholdy    uit Sonata Opus 65 No. 4:

Andante religioso en Allegretto

Joseph Gabriel Rheinberger      ‘Vater unser’, Opus 157,4

(1839-1901)                               ‘Ich bin des Herrn’, Opus 157,2