UNIEKE LOCATIE VOOR EVENEMENTEN

In het centrum van Doesburg staat wellicht één van de mooiere kerken van Nederland. Ongetwijfeld zijn er kerken die nog mooier en groter zijn, maar een multifunctionele kerk als de Grote of Martinikerk kom je zelden tegen. Deze laatgotische kerk dateert uit de periode 1485-1530 en in 1972 werd een algehele restauratie voltooid. De kerk ziet er van binnen en van buiten dan ook fantastisch uit.

Zoekt u een locatie met een speciale en historische ambiance? De Martinikerk in Doesburg biedt u dan ook vele mogelijkheden. Naast rouw- en trouwdiensten (op 100 meter afstand staat het prachtige monumentale stadhuis voor uw burgerlijk huwelijk) is de kerk met haar prachtige akoestiek te huren voor concerten, orgelbespelingen, opera en theater. Ook is de kerk uitermate geschikt voor exposities, tv-opnamen, beurzen, workshops en feesten, particulier of zakelijk. Recepties tot 600 personen en diners tot 300 genodigden behoren tot de mogelijkheden.

Matthaus Passion maart 2022

Met overleg en een beetje goede wil kan er in de Martinikerk vrijwel alles georganiseerd worden. Onze organisatie bestaat uit professionele vrijwilligers met horeca- en evenementen ervaring. Gespecialiseerde verhuurbedrijven staan tot onze beschikking.

faciliteiten

  • er zijn 3 orgels en een piano beschikbaar, die desgewenst kunnen worden mee gehuurd (aldan niet inclusief stemmen)
  • wij kunnen de primaire inrichting van het gebouw verzorgen op basis van uw wensen; u kunt hierbij denken aan het plaatsen van extra stoelen, podiumdelen/-bekleding en stand
  • panelen
  • een moderne geluidsinstallatie en twee grote videoschermen
  • goede verlichting in het kerkgebouw; op verzoek kunnen ook de 3 kroonluchters (met kaarsen) worden gebruikt
  • een krachtstroomaansluiting
  • In de winter kan de kerk verwarmd worden
  • toiletten, waaronder een toilet voor mindervaliden
  • een moderne keuken annex café, waarmee koffie, thee, frisdrank en licht alcoholische dranken voor gasten kunnen worden geserveerd
  • Voor grotere evenementen kunnen wij, in samenwerking met lokale horeca, de volledige catering verzorgen
  • bij rouw- en trouwdiensten kunnen wij ervoor zorgen, dat de klokken worden geluid
  • een aparte vergaderruimte is beschikbaar
  • er kunnen evenementen worden georganiseerd tot 600 personen